Friday, December 19, 2014

Stevia Ganti Gula ( 10 )



1. Manusia selalunya suka manis dan tidak suka pahit.  Kebanyakkan dalam masakan dan minuman  kita akan letak gula pasir untuk "memaniskannya" dan  masih ramai lagi tidak sedar bahayanya gula pasir sehingga kaki kena potong  akibat kencing manis pun masih nak minum teh tarik. Implikasi akibat pengambilan gula pasir berlebihan mengakibatkan pelbagai penyakit termasuk penyakit tiga serangkai diabetes, sakit jantung dan darah tinggi.

2. Kini fenomena tukar gula pasir ke stevia  baru melanda rakyat Malayia tetapi masih ramai tidak mengetahuinya. Oleh itu RCC Global Sdn Bhd telah memperkenalkan Stevia Sweetener.

3.Tujuan RCC Stevia Sweetener diperkenalkan adalah untuk menukar budaya penggunaan gula pasir ke stevia pemanis semulajadi. Stevia ini walaupun lebih manis dari gula pasir tapi tiada kandungan kalori dan selamat penggunaannya.

 4.Jika dulu penggunaan stevia menggunakan daun yang telah dikeringkan. Kini penggunaan Stevia Sweetener mudah hanya titiskan didalam minuman dan makanan serta boleh dibawa kemana sahaja.


Keterangan lanjut message/wasap atau hubungi tel no: 0137615123 (Abu Dhairaz - Stokis Jerteh)

Klik Sini: Stevia Ganti Gula

No comments: